Aj.

Jah har varit uppe i stallet och gjort dagens sysslor, familjen sov så gott. Jag kände mig dock utvilad vid åtta-snåret och begav mig ut.

Dova gnäggningar till "godmorgon" och tacksamma damer tuggar nu sitt hö utomhus. Mysigt.

Som avslutning efter mockningen skulle jag upp på rännet efter mer hö. Det finns en stock som sitter tvärs över hela, för att hålla ihop väggar och takstolar (tror jag, ingen bygginjenjör) och den sitter ca 130 cm från golvet där jag går upp och ner, så det gäller att huka sig ordentligt när man ska under.

Jag hukade inte tillräckligt mycket idag.

I full fart möttes huvud och stock modell stor. Färdig censurerat kan jag säga:

Det gjorde ont. Fortfarande.

Ska se om det går att bota med lite morgonkaffe. Efter det ska jag mysa lite med familjen före jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0