Extra-knäck

Jo, just det, jag lämnade plasma idag. (Såg ni, till och med Martin blev imponerad!)

100 riksdaler får man nu för tiden. För att släppa ifrån sig 650 ml plasma.

40 minuter i en skön vilstol, (passade på att läsa i min bok) sedan fick jag gratis fika, kaffe och smörgås. Inte illa alls.

Jag var en väldigt flitig givare när Julia och Linn var små, det var som ett Spa för mig att vara givare då. Folk som tyst tassade runt och undrade om det kändes bra, om man behövde en kudde extra eller var törstig. Inte en enda person under 18 år så långt ögat kunde nå. Lämnade slaviskt plasma var fjortonde dag bara för att få ligga och vila en stund....Lika desperat utsliten var jag inte nu, bara nöjd i stolen med min bok.

Planerar att spara mina poäng och ta ut alla pengarna till våren och köpa växter för.

Eller äntligen få de åtråvärda Filippa K muggarna jag suktat efter så länge, de har dem där på Claratappen, som premie.

Oj, oj, oj, pengarna rullar in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0