Farliga nyheter

Vi blandar in allt möjligt mumsigt i hästarnas betfor, potatisskal, små äppel-skruttar och morötter.
Någon enstaka gång har det råkat komma med lite vitlök och då blir det tvärstopp. Superäckligt tycker hästarna. Det vet vi nu och är numer jättenoga med att ta hand om skal och skrottar så inte någon vitlök följer med.

Ikväll kom det med lite banan. Julias ponny, Havanna, älskar bananer så vi tyckte vi var jättesnälla.

Det tyckte inte Maja!

Hon luktade. Gick ett varv i boxen och fnös. Luktade igen. Smakade och såg i det närmaste kräkfärdig ut. Tittade anklagande på mig och Julia, hon älskar sin betfor och sätter i sig 2 kg på ca 2 minuter i vanliga fall.

Jag fick helt enkelt plocka ur banan-bitarna. Då ställde sig häst-kraken och började sortera! Hon ville ha sitt älskade betfor och sina vitaminer.... Men ingenting som luktade banan. (En blöt bit betfor är ungefär ½ cm bred och 3 cm lång och hon tog dem en och en, hon lär inte sova inatt!)

(Fjant)-Maja


(Hemsk bild men jag hittar ingen bättre. Och om jag efter kvällens besvikelser går ut och tar kort på surisen blir hon väl galen!)

Kommentarer
Postat av: Annika

Fiiin polle!

Lite avis på att en sån fin häst bor hos er ;)

Djur är inte dumma! *Kräsna små rackare

2009-01-11 @ 20:05:41
URL: http://malteser.blogg.se/
Postat av: Madelene

Haha, stackars Maja! Jag lurade i Melker rå potatis förut...han trodde det var morot...kastade en ganska stor bit som han glatt tuggade i sig, sen helt plötsligt tryckte han ut ALLT ur munnen med tungan och stirrade anklagande på mig! Varsågod sa jag varpå han mumsar i sig alla utspottade bitarna iaf...lättlurade kräk! På varsågod skulle han nog kunna sätta i sig vad som helst!

2009-01-11 @ 21:51:47
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0