Finanskrisen

Glömde öppna posten igår - det kom väl nå´t emellan....

Så det gjorde jag nu. Vi tycker inte att vi har märkt av någon finanskris här hos oss. Mycket pga att vi inga sparpengar har. (Jag var väldigt förundrad över alla människor som köade utanför bankerna i höstas för att ta ut sina pengar. Att det fanns så många rika som inte skyddas av bankgarantin på 500.000 kr var för mig okänt).

Hur som helst. Jag hade glömt de små slantarna vi sparar till barnen.
Öppnade deras kontoutdrag nyss. Det rör sig inte om mycket pengar i sig men de har tappat mer än hälften i värde! Julia hade tappat 7 av 12 års sparande.

Hoppas det stiger igen, annars kan de aldrig flytta hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0