Ledighet

Vi är inte vana att vara lediga här hemma.

Idag har rastlösheten börjat krypa i oss på allvar. Lovis är helt oregerlig, springer runt och vill ha max uppmärksamhet varje minut. Julia har iaf åkt i väg till Hovfjället. Hon tog sin väska och gick ut och väntade på skjutsen (i -10 grader) så angelägen var hon för att få komma ifrån oss.

Men nu har vi planerat in lite aktiviteter de närmaste dagarna. Fika idag uppe i Frykåsen, fika imorgon eftermiddag i Olsäter och så ska vi döpa en liten kille på söndag, släktens senaste (eller näst sista ? Minns inte ordningen på alla bebisar där på slutet...). Efter detta har jag ytterligare tre lediga dagar!

Undrar om jag kan koppla av lite de där sista dagarna och inte bara gå och vänta på att hjulet ska börja snurra igen. För när det rullar vill jag bara vara ledig.

Fast det är ju lite skönt att vara ledig. Vi sover länge och har ett lugnt tempo, det ska erkännas. Men trots att vi sover länge så somnar jag tidigt på kvällarna. Kan inte hålla mig vaken. Igår var Julia uppe flera timmar efter mig, hon såg färdigt på E.T, då sov jag så gott.....
(Nej, jag är INTE gravid, även om det så här efter jul t.o.m ser så ut.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0