Mätt

Vid lunch-tid idag åt vi värsta dop-fikat. Sockerchockade oss som bara den.

Lovis undrade i kyrkan, efter att prästen förkunnat att dopet var slut:

-Är det fika nu, vart har de ställt tårtan?
(Högt och tydligt, de kan verkligen vara pinsamma i den åldern)

Hon fick verkligen fika kan jag lova.... Jättegott. Väldigt fint dop med morbror och moster till E som sjöng och spelade för sin systerson.



Nu har jag överträffat mig själv. Kyckling med klyftpotatis, paprikasås samt rödlöks-marmelad. Oh vad gott. Och lite tända ljus, lite rödvin, barn som höll sams, gjorde att jag kände att vi hade söndagsmiddag. På riktigt.

Nu väntar vi på Julia. Vi har ingen aning om när hon kommer hem och det ska bli roligt att höra vad hon haft för sig hela helgen. För om någon tror att hon ringt och berättat för oss hur hon har det kan jag bara meddela att sånt gör inte hon. Hon älskar att åka bort. Inte likt mig alls mao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0