Nu

...klarade vi oss inte längre. Inatt kom Lovis in till oss (som vanligt) och hostade och snörvlade. Sen kom febern.

Natten har varit lång... Jag och liten har varit vakna mellan två och fem. Jag är inte van sånt. Hon har trots allt varit på bra humör, fick mig till och med att le där under vargtimmara.
Efter lite nässpray satt vi i köket. Sen utbrister hon helt förundrat:

- Det kommer luft där nu, i näsan!
Sen andades hon genom näsan rejält några gånger så den upplösta snoren sprutade. (Då, mitt i natten var det jättegulligt, jag ser nu, när det står skrivet, att det nästan var lite äckligt...Tydligen har jag en annan humor kl 03.00)

Om inte jag och Martin blir smittade nu så är vi immuna.....Vår säng är 160 cm och hela natten har Lovis legat där och hostat och nyst. Inte en chans att undvika virusduschar med det lilla avstånd vi haft mellan oss.

Nåväl. Ska inte ta ut några katastrofer i förtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0