Söndag

Vilodag.

Fast inte hos oss.

Igår slappade vi (jag) hela dagen vilket får svåra konsekvenser i ett hem med massor av barn. De är bara tre stycken men en av dem stökar till i snabbare takt än jag hinner plocka undan.
Således snurrar tvättmaskien. Det gjorde den igår också men ingen (jag) iddes ta reda på tvätten efteråt. Och som bekant, den som spar hon har.....Bänken i tvättstugan är full av ren tvätt som ska vikas och läggas på sina rätta hylllor.


Planerar även lite städning, matlagning och handling. Martin kommer inte förrän senare ikväll så någon hjälp därifrån är inte att räkna med (hade han kommit tidigt hade han säkert inte varit till hjälp iaf...)

Men jag har två barn i arbetsför ålder + en gäst som erbjudit sig sin hjälp vilket tacksamt mottages. Så det är dags att lämna datorn, kavla upp ärmarna och köra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0