Stora affärer

Här har det handlats hela kvällen lång. Hundar, halsband, hästar, dockor mm har bytt ägare.
 
Vår nya lilla affärs-kvinna Lovis har öppnat butik i sitt rum minsann. Där säljer hon av sina leksaker med lätt hjärta för pengar hon gått runt och gett oss så vi ska ha råd att handla.

Varorna kostar 3, 5, 9 eller 12. Ingen valör alls efter. Hon scannar in varje vara, lägger dem i en 5 liters fryspåse och har en oerhört proffsig min när hon räcker fram påsen och påtalar att det kostar 3.

När jag kom in i hennes butik och såg mig omkring fastnade jag för en nalle på hyllan. Den fick jag inte köpa, för den kunde hon inte köra på rullbandet. Så det så. Det blev en citron av plast istället.

Det är så roligt nu när dessa roll-lekar kommit igång på allvar. Hon märker att vi också leker och hänger på. Det ena ger det andra och hon lär sig otroligt fort. Fy vad hon växer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0