Tid

Jag har för lite tid.

Särskilt hemma, så idag tog vi beslutet att jag ska gå ner i arbetstid.

Känns så skönt för jag har klurat på detta bra länge. Så om min chef inte har något att invända möter jag och lill skruttan våren här hemma till 25% ledighet.

Pengar är inte allt, idag räknade jag procent med Julia via telefon (läxor) och det kändes helt absurt. Jag vill vara hemma mer med mina barn.

Kvinnofälla?

Om det är en kvinnofälla att älska att vårda sin familj så går jag glatt i den. Anar att arbetslivet finns kvar, med råge, när den minsta knallar iväg med sin ryggsäck till skolan. Det är nu hon är liten. Att vårda andra, främlingar, mer än min egen familj, är inget jag vill just nu.

Jag vill njuta lite mer av  barnen. Det får kosta vad det vill.

Kommentarer
Postat av: ulrika olsson

Håller helt med!klarar ni er så var hemma!Vi har levt på nätten i många år men det är det värt.

Kram ulrika.

2009-01-27 @ 14:51:06
Postat av: Marina

Helt rätt tänkt!! Pengar har man inte några även om man jobbar mer än 100% så det är bättre att vara hemma hos barnen och anpassa efter en lägre inkomst. Jag känner att jag kommer nog hålla på med det länge till.....Kram

2009-01-28 @ 11:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0