Väderleksrapport

Rekord hittills;

- 16 grader idag.

Tack och lov så blåser det inte men det är kallt så in i baljan. Vi eldar i öppna spisen och tänder ljus, vår panna mår ju inte så bra om ni minns.

Vi har varit en jätte snabb tur till Kil nu på morgonen och lämnat in min Pärla till glasmästaren. Nu ska stenskottet som dragit iväg i vinter tas bort och ersättas med en sprillans ny vindruta. Me like!

Killen som driver glasmästeriet här i byn är något av det blygaste jag träffat. Tur att han driver ett företag dit kunderna söker sig på egen hand, han marknadsför sig inte direkt. Men det kan jag göra, han är superduktig på sitt jobb. Vi har lämnat in bilar, vitrindörrar, fönster och bett om specialglas till innerdörrarna som en studsboll råkade åka rakt igenom, och han har fixat allt, med perfekt resultat.
Fast småprat är inte hans grej här i livet och sånt kan jag acceptera.

Dagen idag ska spenderas med kusin Hugo och Lovisa. Hur är ännu inte bestämt.


(Och imorgon ska jag till jobbet på ett extrapass. Kval. övertid. Tack!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0