Virusar

Nu har de anlänt.

Virusarna.

Julia fick ringa till sin supersnälla farfar idag så han hämtade henne i skolan. Linn är på väg in i jätteförkylningen hon också. Själv är jag oförskämt pigg, liksom Lovis. Martin är nog på väg mot nedräkning, tyvärr.

Men vi har varit förskonade hela jul och nyår. Nästan hela hösten också. Jag kan inte klaga.

Tur i oturen är att jag är ledig de närmaste tre dagarna, vilken borde täcka in den akuta fasen. Sen kan väl de stora masa sig till skolan igen. De är inga klenben och de har en benhård sjuksköterska här hemma som inte tillåter frånvaro i onödan. Fast min mammas gamla trick "en feberfri dag hemma " håller jag fast vid, det har gett resultat. Väldigt sällan återfall i samma sjukdom hos de små liven.

Nåväl. Haft en hygglig arbetskväll. En sådan jag inte minns imorgon. De är bäst; jag har jobbat, pysslat om, hjälpt. I lagom takt. Inga akuta grejer, inga sorgliga.

Nu ska jag borsta tänder och krypa i säng. Imorgon ska jag "jobba" hemma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0