Najs-day

Först sovmorgon.

Sedan iväg till kompisar vi inte sett på evigheter trots att de bor ett stenkast bort (om någon annan än jag kastar då). Där fikade vi massor av hembakt och drack så mycket kaffe att jag skakade av koffein-chock när vi kom hem.
(Som landstings-anställd kan jag meddela att min konsumtion av kaffe aldrig är ringa, så jag är tränad. Därför blev jag förvånad över reaktionen.... Men kok-kaffe är kok-kaffe och omöjligt att stå emot!)

Hur som helst, mat efter det. Då ringde telefonen och vi åkte till grann-kommunen för ännu en fika. Lovis var i extas - så mycket fika och så många kompisar på en ledig dag brukar liksom aldrig hända.

Nu är klockan snart sju och Martin har åkt på lite jobb. Förstår inte riktigt hur den här dagen kunde gå så fort. Återstoden av kvällen blir nu att gosa med kattungen hemma hos grannen. Linn och Lovis har redan gått upp och tröttar ut den ensamna varelsen en stund. De har ju helt andra metoder än jag som bara vill gosa....

Sen gör jag repris av gårdagskvällen, fast med annan flicka och annan film. En perfekt ledig dag!


Solnedgång Fjällbacka 2008


Med ett undantag. Jag längtar hit, till Långsjö camping strax utanför Fjällbacka. Den där semestern.... Måtte de gå fort de sista dagarna nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0