NIX

Jag svarar lite på kommentarer.... Jag/vi har haft NIX - den bästa tjänst som finns att anmäla sig till - alla kategorier.

Så var det det här med att vi bor på landet och har några träd. Skattemyndigheten skickade oss ett brev för några år sedan och berättade att vi var registrerade som momsredovisande firma. -Jaha, sa jag och Martin, det vet vi väl, gör ingen skillnad i livet.

Jo, det gjorde det. Om man momsredovisar klassas man som företag och då gäller inte NIX.... Detta har jag diskuterat med mer än en försäljare. Stundtals hyggligt arg.

- Ser du min NIX markering?
- Ja, men den gäller inte för företag....bla bla...
- Jag har inget "företag", jag har träd!
- Ja, det spelar ingen roll - nu får du handla jättebilligt! Det är väl bra. Fyra års förbrukning av rengörningsmedel - dra av på firman!
- Jag har ingen firma! Det är väldigt svårt att förklara för skattemyndigheten vad jag har rengöringsmedlet till, i skogen.
-?

Sen brukar det bli lite högljutt. Många är helt knäppa. En och annan har faktiskt förstått och noterat situationen i marginalen och de ringer inte mer. Dom är snälla dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0