En riktig man.

En riktig man. Dricker hembränd sprit ur PET-flaska, åker HD, ser på fotboll i brynja och kliar sig i skrevet offentligt.

Eller? Nej, inte för mig.

För mig är följande riktig man:

En man som sover i rosa lakan - En riktig man bryr sig inte ett dugg om lakan. Monster eller rosor, han ser en säng och sover i den.

Handlar med ett tampong-paket från affären lika ogenerad som han tar med sig makaroner - Det är solklart att det inte är hans.

Avbryter ett bromsbyte på bilen för att byta blöja på sin minsta - den lilla kan bli röd och det vill han verkligen inte. Det svider ju.

Går ut för att jaga men kommer hem och berättar att det var för idylliskt att ta bort någon i familjen Rådjur så vi får käka korv istället.

När familjen står inför någon typ av katastof funderar han ifred någon halvtimme, presenterar sedan en optimal lösning. Som visar sig fungera och de andra slutar gråta.

Vet hur samtliga verktyg fungerar och använder dem gärna.

När frun tror att hon är helt pank - har han hemliga kontanter.

Kan laga punktering på cykeln, rensa en riktig fisk, byta olja på bilen, baka en sockerkaka samt handla kläder till barnen i rätt storlek.

Tar självklart avsvar för allt som luktar äckligt, skurning av soptunnan på sommaren, stopp i avlopp och oidentifierbara matvaror i kylskåpet.

Säger till frun att hon är vacker på morgonen, när hon är nyvaken. Trots att hon har håriga ben, yvigt hår och omålade ögon.

Säger puss och jag älskar dig i telefonen även om det står folk i närheten.

Jag är lycklig, för jag har En Riktig Man ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0