Energi

Några av er minns kanske att vi har en nybyggare här på landet. Han är flitig om ni undrar.

Hela midsommar-helgen, jag upprepar HELA midsommarhelgen, har han byggt. I fredags restes takstolar, igår murade han skorstenen, idag/kväll spikar han råspont på taket.

Jag störs inte av själva byggandet (inte  än). Däremot blir jag lätt irriterad på tempot däruppe på kullen. När sover han?

Han är inte ens sur och grinig, som vissa, typ jag, blir när det finns mycket att göra. Nej, han ler glatt och pratar bort en stund när han stöter på någon av oss på gatan.

Eftersom jag sedan gammalt vet att han är noga med sig själv vet jag att han inte kör med någon kemisk substans för att uppnå denna effektivitet.
Innan sommaren är slut ska jag klämma ur honom vart han tar sitt dricks-vatten. För därifrån ska det gå en pipe-line in hit!

Kommentarer
Postat av: Annika

Å SNÄLLA meddela mej! Jag behöver en rejäl dunk ;) Men jag tycker faktiskt att du låter ganska lik honom. Är lite avis på dej och din entusiasm (hur stavas de?).

2009-06-22 @ 11:31:59
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0