Ja, just det.

Samhällsansvaret.

Måste ju rösta idag.

Känner mig skyldig att rösta när jag faktiskt har rättigheten. (Hängde ni med?) Om jag inte fick rösta skulle jag ju vara skitförbannad för det, så det är bara att masa sig iväg till skol-matsalen.

Inte särskilt betungande. Det finns bara ett problem. Jag har ingen aning om vad de olika partierna vill. Media har dock gjort klart en sak. Om många går till valurnorna så kanske det går att undvika att "Piratpartiet" eller "Sverige demokraterna"  åker till Bryssel. (Erkänner och står för att de inte kommer få min röst). Då är det mindre viktigt om det är S, C, MP, KD, M, V  som skickas - de har ju iaf ett helt partiprogram och inte bara enskilda åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0