Kiosken

Det finns ett minus på den här campingen. Kiosken.

Igår spelade lill-bruden som vaktar godiset, hårdrock från -80 talet på rätt hög volym till en bit efter kl nio. Jag, som satt i myskläder med en bra bok och ett vinglas fick svårt att koncentrera mig på boken. Det var inte de gamla bra låtrarna hon poppade heller, bara b-sidor.

Till slut gick jag likt en äkta gnäll-kärring dit och undrade vänligt (faktiskt) hur länge hon skulle spela. 20 års övertag fick flickan att slå av stereon i ren skräck.
Nöjd satte jag mig med boken igen. Det är inte så fel med några rynkor, trots allt. Lite pondus.

Som straff för detta (att ha skrämt en liten sommar-jobbare) har jag nu ett köttigt jack i foten. På väg med Lovis för att köpa godis rundade jag rampen lite för snävt och slog i trampdynan. Det första jag såg efter att ha tittat på foten var de satans högtalarna, återigen utställda utanför. Ikväll går jag dit kl åtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0