Bus-pass

Bara att konstatera, friden på jobbet är över. Två bus-pass, som fått mig att fundera allvarligt på att starta parkering med vår förre avdelningsdoktor. (Internt skämt som vi hade jobbiga dagar).

Väl hemkommen kom en positiv överraskning, vi var bortbjudna på middag! Martins mormor hade dukat upp en buffé (det gör hon alltid) och vi delade en flaska vin, hon och jag. De andra fick vackert sitta med sina läsk. Vi firade torsdag (för mig fredag eftersom jag jobbar helgen).

Vi åt och pratade och tiden bara rusade iväg. Så är det med trevligt sällskap. De där gamlingarna är riktigt roliga att umgås med. De är på något sätt inte gamla än. (Den ena närmare 90, den andra passerat 80...)

Nu ska jag gå ut och leka med högtrycks-tvätten jag lånat av svärfar.

Mina stenplattor är fulla av mossa och jag provade häromdagen att skura dem med rotborste - gick inte alls.

Tog en skruvmejsel och petade med, det gick alldeles utmärkt men jag insåg att jag skulle få en remiss till psyk innan jag gjort klart en kvadratmeter....

Så nu tar jag en genväg. Spolar av eländet.

Kommentarer
Postat av: mammalediga A

Kanske vi ses imorgon då! A-tur????

2009-05-08 @ 12:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0