Fixar dagar

Den som spar hon har. Ett känt och sant ordspråk.

Nu är det inte så att jag sparar så värst mycket pengar, gud bevars, men en del sysslor har jag lagt på hög....

Före jobbet idag måste jag växla lite pengar, kontanter är min grej utomlands. (Särskilt efter en tripp till Cypern när Martin fick värmeslag och slog fel kod tre gånger, kortet spärrades så vi var utan pengar i två dygn, helt utan pengar, vi fick sätta upp vatten på krita i baren). Sen är det bra att ha glasspengar i kontanter.
Kanske lämnar några kronor på kortet så det finns att ta ut om det skulle bli någon typ av rån/katastrof. Fast att tre familjer skulle bli av med allt samtidigt känns osannolikt. Det är tryggt att åka många.

Sen ska jag byta alla skor som inte passade. Hann inte det igår. Hoppas hitta några med en klack jag klarar av....

Tvättmaskinen mumlar och går. Hoppas hinna en till innan vi drar, Lovisen och jag.

Vidare är det bra om jag hinner städa lite här hemma, Junior kommer på besök imorgon. Nu är det väldigt rent under stora skåpet och i fläkten men jag tror inte att ens soc tittar där. Ytorna är lika röriga som alltid i den här familjen.

Fast först en påtår.

Kommentarer
Postat av: moster

Hej! Undrar om det är strumpdag i dag?

2009-05-13 @ 09:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0