Hård kärlek

- Mamma, varför springer Stampe in i huset för, jag får inte tag på han ju, mamma, jag vill inte att han ska sitta där inne, kan du hjälpa mig att få ut honom, snälla?!

Stampe är nu en nästan fri kanin. Har en liten sommar-gård bredvid växthuset med en röd, stor, tung bolåda att krypa in i om räven kommer.

Jag förklarar för Lovis att Stampe är lite rädd för henne, (ljudnivåerna omkring henne samt ett och annat rallarsving har gjort honom en aning avvaktande till hennes kärlek). Jag klandrar honom inte.


Stampe i fågelperspektiv - fotograf ? - troligen Lovis


- Men mamma, jag ska inte göra honom illa! Jag tycker om Stampe jag!

Så går det en halv minut, Lovis står tyst och stirrar på bolådan, sen kommer den, sanningen:

- Ja, lite illa kanske jag ska göra honom...

Kommentarer
Postat av: Saga

hahaha, absolut det gulligaste jag hört på länge

2009-05-12 @ 18:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0