Pirr

Ja, då kom dagen tillslut.
Dagen då Junior kommer på sitt första besök.

Naturen visar sig inte från sin bästa sida, det regnar. Enligt SMHI`s hemsida ska det ge med sig framåt eftermiddagen. Hoppas på det. Vårt hem blir så mycket roligare när barn ser att de har ytor att röja runt på.

Så var det fikat. Vad gillar han? Behöver han mellis (kommer direkt från skolan, kraken), så jag ska ha lite gott bröd hemma? Kaka? Bulle?
Det är pirrigt och spännande att lära känna en ny människa!

Pirrigt var det för Julia igår. Härom dagen fick hon ett gulligt brev från en pojk i klassen (ja, jag får fortfarande se sånt, jag är tacksam, det är kul att vara delaktig).
Igår hade grabben seglat in på garageinfarten på cykel.

Lagen om alltings jävlighet råder självklart även för min förstfödde dotter när det gäller oväntat besök. Hon hade fått något infall och stod och mockade uteboxen när han kom.... Ni vet, gummistövlar, stallkläder, svettigt hår, skitlukt.
Han flydde inte hals över huvud utan var här en bra stund (enl Martin).

Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0