Hoppsan!

Blev tillfrågad lite lätt vad jag gjorde under två dagar i december. Dessa var helt blanka i kalendern, inget jobb, inget annat viktigt heller.

Vips så var jag inbokad på ett tåg till kära vännen i kära Göteborg! Vi ska mysa på Liseberg och fnittra så som vuxna flickor gör när de blir lämnade ifred från småfolk och äkta män.

Hade för ett ögonblick en smula dåligt samvete (varför har mammor alltid det så fort de ska lämna familjen för ett ögonblick, har aldrig hört att det drabbar pappor) men det har nu nästan helt försvunnit.
Den där julen blir väl av även om jag inte hunnit allt! Kanske finns någon annan här hemma som kan koka knäcken?



Jag har aldrig varit på Lisebergs julmarknad, Nina, jag ser fram emot detta redan!

Kommentarer
Postat av: Josefin

läs boken "Bitterfittan" av Maria Sveland om du inte har gjort det, tar upp en del frågor om föräldraskap som är ganska intressanta...

2009-11-08 @ 22:10:53
URL: http://underbarafia.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har läst den men inte lärde jag mig nåt för det! Förutom att det säkert är något genetiskt skräp vi bär med oss - jämnställdheten har nog inte hunnit påverka grunden i genetiken än! Men tack för tipset, har du fler boktips?

2009-11-09 @ 19:26:01
Postat av: Maria

Jag har läst den men inte lärde jag mig nåt för det! Förutom att det säkert är något genetiskt skräp vi bär med oss - jämnställdheten har nog inte hunnit påverka grunden i genetiken än! Men tack för tipset, har du fler boktips?

2009-11-09 @ 19:26:02
Postat av: Josefin

"Flyga drake" och "Tusen strålande solar" om Afganistan är de bästa böckerna jag läst på flera år, så de är ett måste om du inte läst dem än.. Sen så får jag fundera lite, bor 30 mil från min bokhylla för tillfället..

2009-11-09 @ 19:56:12
URL: http://underbarafia.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, dom är fantastiska! Men du får nog tipsa om nyare böcker... Jag konsumerar en del =)

2009-11-10 @ 08:30:11
Postat av: Marina

Jag kan rapportera dagsfärskt från Götlaborg att träden lyser redan vackert på Liseberg!!

2009-11-10 @ 18:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0