071-

Pratade med min man på väg hem från jobbet.

Hasplade ur mig en mening som man som gift faktiskt får säga utan att skämmas, fast då ska inga barn finnas i bilen och det gjorde det inte idag.

Det gick hem och Martin tyckte att jag skulle sluta på landstinget och skaffa en egen snusklinje. Kunna gå runt här hemma i headset, mocka, städa, vika tvätt och samtidigt flämta till lite om det blir tungt eller tråkigt.

Ja, ärligt talat. Varför inte?

Det är inte olagligt och de som ringer är måhända inte helt kloka i huvudet men det är ju heller inget brott - att vara dum i huvudet menar jag.

Fria arbetstider, kan lägga på när jag vill, fri semester, behöver aldrig VAB:a, kan jobba och sköta markservisen samtidigt.

Fast det måste finnas hakar, annars skulle väl alla jobba med det här?

Nja. Jag stannar nog ändå inom landstingets trygga väggar. Kan ju bli så att vi blir ruinerade på att Martin ringer mig hela dagarna så ingen annan kommer fram!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hehe. Du är så rolig. :D

2009-10-23 @ 19:32:56
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0