Armen, få se nu....kvar!

Japp, idag drog Sveriges största mass-vaccination fart på Landstinget i värmland. Jag har fått min spruta och trots alla dome-dags predikanter har jag armen kvar.

Vad gäller halterna av kvicksilver bryr jag mig inte det minsta. Det är mindre i en spruta än vad som är tillåtet i en burk färdig barnmat.

Svåra biverkningar då?

Knappast troligt.

Grunden i denna spruta är den samma som i alla influensa vacciner och skulle - om den var farlig - aldrig släppas i det kontrollerade Sverige.

För det kan man ändå tillskriva läkemedelsverket - de är rätt kinkiga innan de släpper något. Flera läkemedel har släppts i andra länder och S har avvaktat. Och fått rätt. Det har inte alltid varit bra grejer. Och har det varit det - ja, då finns det bra siffror att det är så.

Så om du tvekar fortfarande på om du ska vaccinera dig eller inte, gör det.

Har du barn? Då ska du absolut göra det.
För även om vi inte skulle dö av den är den ett lidande.

Jag kommer ha svårt att känna medlidande med unga personer som har fått "Nya influensan". Det finns bot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0