Barnledig kväll...?

Kom till dagis och hämtade en flicka som hoppade jämnfota av glädje och förtjusning.

- Jag ska sova hos farmor och farfar inatt!, jublade hon så det ekade över hela lekplatsen.

Dagisfröken log mot mig och undrade:
-Åh, vad härligt, är det rajraj på gång? Bio och middag?

Det tog en stund innan jag fattade. Sen mitt jättetråkiga svar:

- Eh, nej. Jobb. Martin är i Norge inatt och jag börjar tidigt, vi får inte ihop morgonen.....

Det känns jättetrist att använda barnvakt till så här banala saker som att kunna utföra sitt arbete. Hade mycket hellre varit på just middag och bio med kärleken. Men vad ska man göra?

Känner mig ändå en smula barnledig. Att vara ensam med de två stora barnen är nästan som att vara ensam hemma. En är i stallet och den andra sitter på sitt rum, lyssnar på musik och läser. Själv här nere är jag.

Så jag ska inte klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0