De växer

Så har vi köpt vinterskor till alla barn. Drog kortet och svalde hårt i affärerna. Attans dyrt att ekipera tre ungar inför de här vintrarna. Det ska vara både vattentätt och varmt. Tö ena dagen och minus tjugo grader den andra ställer onekligen en del krav på utegrejerna.

Linn har nu samma storlek som mig på skor. Gladde mig oerhört åt det någon sekund då jag iskallt tänkte att de där dyra fina vinterskorna kunde värma mina fötter oxå.

Insåg sedan att en helt ny skogarderob öppnat sig för Linn och det var kanske inte lika roligt. Mina klackar på skolgården.... Inte sugen på att dela med mig alls faktiskt.

Nåväl. Nästa år är det för sent! Då har hon växt ur de skor hon fått i år och jag kan lugnt adoptera dem. Och om hon inte gör som i Askungen och skär av sig tårna kommer hon inte i mina.

Så det är bara i år jag får gömma dem för henne. Och nästa år för Julia då, det kan bli värre för hon kan ju hävda att hon behöver klackar i sjuan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0