Oxå ett fredags-nöje?

Efter svåra våldsbrott brukar det stå:
"Han hade länge visat ett stort intresse för knivar och vapen."

Jag undrade länge om Martin var en sån det en dag skulle slå slint för. Han har alltid mecklat och gjort egna knivar och det här är inte alls ovanligt att se i köket:

Vapenvård.



Laddar för älg-jakten. På måndag ska det smälla - tror han. Här är delarna till en Browning Bar(?!), med denna bössa har Martin lyckats fälla 3 älgar.



Rengörningsprylar. Ganska kul att se Martins min när jag berättade för Lovis att de används för att rengöra näsan och öronen... Hon provade genast!


Men slår slint gör det aldrig. Han har blivit så mesig med åren att vi inte fått vilt kött på hur länge som helst. De är nämligen söta nu för tiden, djuren. Han har glömt att de är goda också.

Får väl ta jägarexamen själv. Djur utan namn bryr jag mig inte så mycket om (bara de lever ett gott liv).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0