En undran..

Varför ska Rörisar alltid knövla sig in i utrymmen man inte visste att man hade?

De där bortglömda platserna i huset där åratal av damm ligger samlat i lugn och ro och stilla frid? Känner mig som någon ur "Rent hus" varje gånge en Röris entrar min ytterdörr.

Innan han kom rengjorde jag noga hörnet där golvvärmen skulle kopplas på (för där visste jag att han skulle spendera en del tid). Dammsugade och torkade golvet för att visa "att här bor minsann inga lortgrisar"!

Då ska han in i ett helt annat hörn sen. Där jag aldrig har varit sedan jag hit flyttade. Men det är rent där NU. Jätterent.

Kan även meddela att vår nya Röris har:

* Kopplat på golvvärmen i badrummet - fungerar u.a! Så härligt i morse!

* Bytt element i Lovis nya rum

* Dödat allt vatten som gick till gamla badrummet.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Fnys. Har inte mkt till övers för rörisar...trots att jag skall gifta mig med en ( han är väl 50% rörmokare iallafall ). :D

2009-09-30 @ 17:29:04
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0