Måndag

Semester dag minsann!

Lovis dagis är stängt för planering och de stora har studiedag. Vad vi ska hitta på med vet jag ännu inte. Lovis äter frukost framför Bompa och de stora har spenderat natten i husvagnen och är ännu inte uppstigna.

Ryggen är fortfarande ond men snällare än i går.

Ute vill jag vara hur som helst. Och jag her en liten idé om att Martin, som ska ha jobbets lasbil hem idag, ska få åka och handla div planteringsjord.
Rosor är beställda och kommer i slutet av månaden och det är ju inte fel att förbereda för dem en dag med bra väder!

Ska ta mig en tur och leta upp en björk också. Vill ha en till. Behöver även en lönn till men Martin vägrade åka till en granne längre bort för att gräva upp en. (Vi får ta hur många skott vi vill).

- Du vet att vi måste fika två timmar innan vi kan gräva upp den va?, sa Martin med lätt panik i rösten så jag lät det bero... De är lite sällskapsjuka de där pensionärerna....

Nu ska jag kontrollera att Lovis ätit sin frukost, sen bär det av ut!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Är det bara att gräva upp ett lämpligt träd och flytta på det till där man vill ha det??



Isånafall så ska jag omedelbums gå ner i skogsbrynet och gräva när jag hittar en lämplig lucka i kalendern! =D

2009-09-07 @ 09:32:14
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: STOREBROR MATTIAS

Hej syster.... Lönn... vi har några som i mina ögon är större än skott. Vill du ha dem? Vet ju iochförsig inte om det går att flytta de när de e så stora...

2009-09-07 @ 17:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0