Snor och förväntningar

Linn lilla kraken, har varit hemma själv idag med en snorig näsa och ond hals. Det är så när skolan börjar, det ena viruset efter det andra. Nu tror jag absolut inte att hon har fått "Nya influensan", utan en hederlig, vanlig skolstarts förkylning.

Jag håller mig dock ändå på replängds avstånd.

Jag pysslar gärna om mina barn när de är sjuka men just nu, innan avresa, har jag väldigt liten lust att bli nersmittad....(mindre än vanligt)

Nu ska jag börja min mikroskopiska packning. Åh, vad jag längtar. Har liksom haft den här resan långt bak i huvudet för det var så mycket annat innan. Men nu finns inget annat - bara uppladdning och sen drar vi! Åtta småbarns mammor lösa i Paris. Om jorden skakar till under veckan så är det bara vi som röjer lite.

Jag lämnar lugnt snoriga barn till Martin, jag vet att han fixar det minst lika bra som jag. Och skulle de behöva sjukvård är han snabbare till vårdcentralen än jag, jag försöker att väna ut allt... Det har föranlett spruckna trumhinnor, (Linn), dubbelsidig lunginflammation (jag själv) samt magkatarr (oxå Linn). Vissa diagnoser kunde ha kvävts i sin linda om jag letat upp en doktor lite tidigare.

Jag kan även lugnt luta mig tillbaka vad gäller allt annat här hemma, han är ett guldkorn, min gubbe. Han fixar verkligen allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0