Turistandet... tredje dagen

Tredje dagen. Grus i ögonen, skavsår på fötterna och lätt huvudvärk. Så går det när det nattsuddas.... Upp och iväg för att få frukost. Lite vemodigt att dra iväg med väskan. Nu var det liksom snart slut på allt det roliga.




Fransk balkong... Varenda hus i hela Paris hade höga fönster med ett räcke utanför, så det är lätt att förstå kopplingen...



Notre Dame. En ståtlig byggnad, absolut. Takhöjden svindlade när jag tittade uppåt. (Fick värre svindel på golvet i kyrkan tittandes uppåt än i Eiffeltornet tittandes neråt - skumt men sant!). Ändå måste jag nog säga att Sacré ceur är mycket, mycket vackrare. Blev lite besviken på Notre dame.
För er som vill till Paris, ta Notre Dame först så blir det säkert två wow-känslor.

Vi genomförde lite panik-shopping sista timmarna, det går inte att komma hem utan presenter!! Jag var så trött och loj att det inte var så nöjsamt (att personal i butiker dessutom bara vägrar prata engelska blev oxå ytterst irriterande sista dagen så i en butik använde jag svenskan som skydd till att kalla en expedit skitkärring, högt och tydligt, hon fattade inte något, jag log när jag sa det), köpte det jag var tvungen till och satte mig sedan och tog en snabb lunch innan det var dax för flygbuss och hemresa.

Fötterna och benen värkte, trots gympaskor och stödstrumpor och nacken var nära att strejka emellanåt då jag drog den där resväskan med mig överallt.

Intensiva, roliga dagar som sagt. Umgåtts med många jag inte kände sen förut (men gör det nu) vilket var jättekul! Idag har jag varit trött så in i baljan men det har det varit värt tusenfalt.

Tack snälla Linda för den här resan - den blir ett minne för livet! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0