Tvätterska - en egen

Lite smått grinig (måste erkännas) har jag suttit i soffan och funderat på varför Martin måste tvätta sent en söndag. (Jag vet att andra kvinnor skulle bli överförtjusta för ett sådant tilltag av äkta mannen men vi är hyggligt jämnlika här och vi tvättar helst vardagar, på helgen är det dagtid - punkt)

Nu, mitt i filmen, innan reklamen drog den igång en extremt högljudd centrifugering (något lager är trasigt = väsen)

- Vad i hela friden tvättar du ikväll som det är så bråttom med?, undrade jag.

- Är det inte du som tvättar? kontrar Martin och sen utbrister vi i kör (eller duett, vi är ju bara två):

- LOVIS!

Vi vågade knappt gå in i tvättstugan. Något varmt och långt program var det ju eftersom hon la sig för två timmar sedan. Förtvätt, blötläggning och något annat supertillval som aldrig förut använts är intryckta. Men maskinen ser dess bättre ut att vara tom... TOM! Allt detta väsen för ingen nytta alls. Kul med barn, var det så någon sa?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0