Lite eld

Blev en rätt ok brasa, fast det var inte riktigt meningen....

Grannen skulle passa på att sätta eld på sin skräphög ikväll. Vi såg lågorna långt innan vi kom in i deras trädgård.

- Tack och lov att ni kom nu!!!!, flämtade grannfrun medan hon klampade runt. Elden tog sig snabbt i det torra gräset men vi kvinnor fixade detta galant. Innan karlarna fått ihop alla förlängnings-slangar och kom med vatten var det hela under kontroll och vi satt sen och njöt av brasan och lite vin.

Sen kom regnet.

Vi har nu haft en riktigt trång soffstund framför "Så ska det låta" och jag måste säga att mina stora flickor är ganska bra med och stämmer in i allsång med mig förvånande ofta.

Kul.

Bestämde mig idag för en sak ang min begravning (Tack "Så ska det låta")
Som utgångsmusik ska jag ha "Pärleporten". Japp. Så alla måste dra på smilbanden på väg ut ur kyrkan. Kan ju inte skada med en gnutta humor från "andra sidan".
(Tro inte att jag är suicidal, jag vet bara att jag kommer dö någon gång, knappast någon överraskning. Det gör ju alla).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0