Pion-feber

Åh, i nya nummret av gratistidningen "Vi i villa" var det massa pioner! Jag älskar pioner, tyvärr blommar de över så fort.

Nu vill jag ha mer, massa mer! Hur många som helst mer!

Var på väg att gräva ut några "ögon" av min rosa favorit och ge till en kompis som ska få en rabatt. Tills jag kom på att hon är paniskt rädd för myror.
Myror älskar också pioner. Kände att vår vänskap kanske skulle börja balansera på en skör tråd om jag strax intill hennes nya altan planterade lockbete till hennes fiender....




Tror jag måste få fatt på den här i år, Festiva maxima. Väcker mitt begär... Eller är det någon av er läsare som bara råkar ha en som ni delar med er av? (Tror jag inte riktigt på själv men jag måste ju fråga! Har dock känslan av att alla utom en som läser min blogg har mindre än litet trädgårdsintresse, hahaha!)

Bara sååå underbart vacker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0