Hohoho!

Idag har jag joggat hela fem-kilometarn. Hela! Även i uppförsbackarna! Hurra för mig!

Tiden är dessvärre inget att skryta med. Jag går uppenbart väldigt fort när jag går, (upptränad under många år i sjukhuskorridorerna,hahaha), så tiden idag slutade på 37 minuter. 3 minuter sämre alltså än när jag växlar tempo.
Men jag är super-duper-nöjd ändå. När jag nådde krönet på sista backen jublade jag och gjorde en riktig tjurrusning sista biten. En stor mental spärr lossnade. (Ni som åkt hit någongång vet att den sista backen inte är så där väldigt flack, mer åt det branta hållet och flera massor av meter för lång).

Nu har Martin fått rätt (han ofta rätt även om jag inte gärna erkänner det)- jag tog mig runt joggande innan hösten. Nu har jag en tid att putsa och polera på i lugn och ro.

Nä - nu har jag pulsat ner. Dax för en snabbdusch (jo, rörisen är här då och då men kopplar korta bitar rör åt gången...., komplicerat eller något, vad vet jag?) och kanske fira med lite rött!
Jag är ju ledig imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0