Mitt projekt

Morgon på jobbet. Invägning.
- 6 kg!

Känns fantastiskt bra och roligt. Nu går det riktigt sakta, ca 2 hg i veckan men vikten har, för första gången på flera år, inte gått upp alls under semestern.
Så jag sitter nöjd när många runt omkring svär över kilon som fastnat under ledigheten.

Jag planerar inte att sluta med den kost jag äter idag. Jag mår alldeles utmärkt. Har även kommit så långt att jag utan större tankekraft kan veva ihop något gott till middag så det blir variation. Det var svårt i början, blev mest sallad till kött och sås. Men igår njöt jag god tacopaj på LCHF vis, jag har lärt mig stuva vitkål (jättegott till stekt fläsk eller korv) och lärt mig göra kesoplättar, (det går att lära gamla hundar sitta, hahaha, har trott mig avsky kål och keso!).

Det är väldigt intressant det här. Läser noga på innehållsförteckningarna nu för tiden - och förfasas över vad det faktiskt finns för konstiga saker i vår mat! Och socker i princip i alla fabriksgjorda produkter.

Jag är glad att mamma lärde mig laga mat från råvaror, så den svåra övergången en del har att låta bli att köpa hel/halv fabrikat har inte varit något problem hos oss. Både Martin och jag gillar att laga mat.

Nu börjar även barnen vänja sig vid alla nya grönsaksanrättningar och har börjat smaka. Bonus! Vi har varit urkassa på grönsaker hemma förut. Sallad, gurka och tomat... Men det finns ju så mycket mer!

Blev lite antisvenskt skrytinlägg - men jag är faktiskt nöjd med vår viktminskning! (Martin har åter kommit i sina favoritjeans!)

Kommentarer
Postat av: Sara P

Grattis till viktminskningen :)

Har vant in familjen (sambo + son) på grönsaker så nu äter de också broccoli, vitkål, blomkål och zuccini! Underverk sker ;)

2010-08-16 @ 14:54:54
URL: http://lchfmedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0