Så var det dax

Ett litet samtal hem. Martin river i pannrummet. Vår rörmockare (nya) kommer imorgon och påbörjar byte av panna. Tjohej. Eller inte.

Ser framför mig en extremt varm augusti, med uteblivna besök av rörmockaren. Att vi kommer stå där, utan vatten. Inte bara utan varmvatten, jag ser framför mig att vi blir utan allt vatten. Är det extremt varmt går det iofs under en tid att sköta hygienen i Fryken, det har hänt förr, men tvätta för hand i sjön? Njae. Inte så sugen faktiskt.

Jag är pessimist vad gäller yrkeskategorin rörmockare, jag utgår på något sätt att alla är opålitliga. Jag genaraliserar, jag vet.
Tyvärr kan jag inte hjälpa att känslan blivit inlärd med åren, förr hade jag inte sådana tankar (innan jag fick börja vänta).

Vi ska tydligen få en provisorisk liten varmvattensberedare en tid framöver så tanken finns att det kan gå bra, men ja.... Nu är det tydligen dax hur som helst med detta, inte så lilla, projekt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Annars finns ju Benny. :) Han kan dra rör och sånt. Kramar!

2010-08-04 @ 20:56:09
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0