Ute pyssel

Alla flickor har en varsin kompis hemma - utom jag. Detta har ju gjort att jag blivit "ledig" och pysslat runt i lugn och ro.

En lugn och fin syssla var att sätta sticklingar av mina buskar. Jag har tröttnat en smula på att betala minst en hundralapp för varje buske. Så nu ska jag fixa egna. Om det går....
Om alla små sticklingar tar sig har jag 25 små plantor till våren (råkade ta i lite, jag vet men jag har ju ytor!).

Ska bli lite spännande. Någon sort har jag gjort stickling av förrut och det har gått hyfsat med hälften - andra är ännu oprövade.
Jag har haft som motto sista åren att köpa sex buskar per år. Om det här funkar behöver jag inte köpa en endaste buske de närmaste 4 åren, känns bra!

Jag har även roat mig med att springa runt och leta efter timers (varför försvinner allt jämt?). Höstmörkret börjar lägga sig så nu har jag fått igång mysljusen ute i trädgården! Tänds klockan åtta ikväll, jojjomensan.

Tja. Det är en del kvar av dagen. Undrar vad jag ska roa mig med nu? Ingen bryr sig ju om vad jag gör.... (Vet att jag inte ska lägga mig på sängen och läsa för det leder ofelbart till att barnen börjar ropa på mig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0