Nu rullar det på

"En i taget pojkar, sa pigan som ramlade under kon och fick en smäll i huvudet...."

Har nu klarat julhelgen så nu rúllas bollen iväg inför nyår. Riktigt lat är jag i år, alla gäster får ta med färdiglagad mat. Grovplaneringen är gjord, resten gör mina perfekta gäster. (Det gäller att omge sig med bra folk, det tjänar man verkligen på i längden!).
De har olika färdigheter (ännu ett plus) så de har fått olika sysslor. De har även sina svagheter (som jag är medveten om) och har därmed kunnat styra undan högst troliga katastrofer från början.....

Vilket i stora drag innebär att jag som inte äter socker inte kommer befatta mig med efterrätten, tror det blir godast så. Alla vill inte ha kesoplättar med osockrade bär på nyårsafton... Överlämnar det till den av gästerna som jag vet bakar gudomliga kakor (varför krångla till det?)
Gästen som vid ett tillfälle dekorerade en cheesecake med ärtor och morötter fick godis (hon är proffs på smågodis) och färdig potatisgratäng på sin lista osv....

Ingen kommer behöva slava för mycket i köket men alla kommer säkert bli mätta och glada och nöjda. Vilket är det viktigaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0