Ny dag

Isande kall -25!

Just nu känns det utomordentligt bra att stallet är tomt, det försäkrar jag ännu en gång.

Idag blir det sista racet inför den här julen. Städning, tvättning, handling idag. Ikväll ska stora julmyset infinna sig, då ska vi klä gran, lyssna på julmusik (Lovis avskyr julmusik men i kväll får hon tugga i sig det ändå).

Barnens övnattning blev inte så lyckad. Samtliga for hem efter att en av grabbarna kräkts (!). Hoppas den kräkningen var ren godis-avstötning, annars ligger vi pyrt till med 48-timmars regler och julafton.

Lite pinsamt känns det idag dock. Linn kom in till oss vid 23 tiden och berättade att A kräkts. Att hans pappa var på väg.
-Jaha, vad trist, men bra att dom kommer och hämtar, mumlade jag och somnade om. Helt död. Somnade i soffan igår och det händer aldrig i princip.
Martin gick heller inte upp för att se om gossen behövde hjälp.

I tidig morgonstund var jag uppe och hörde andetag i Linns rum. Märkligt nog var hon kontaktbar och redig i huvudet kl 4.50 på morgonen. Hon berättade att de andra vännerna flytt fältet, för att förhindra yterligare chanser till smittspridning.
Smart av barnen men jag tycker att jag borde klivit ur sängen och hjälpt dom en smula. Kanske pratat med en och annan förälder... Pinsamt.

Men nu vet jag ju att de kan ordna massor på egen hand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0