Uppesittar-mys

Något är fel - väldigt fel. Eller, egentligen är det väl rätt, men vi har inget kvar att göra inför dagen D.

Så vi myser och har det bra. Går runt i fleecetrröjor och goa tofflor. Tar en smutt vin.

Dammade av vårt gamla Alfapet. Martin och jag spelade väldigt mycket förr. Ändlösa sommarkvällar, med två små sovande barn, satt vi på altanen och drog parti efter parti.

Jag förlorade ikväll. Har inget minne av att Martin brukade vinna över mig. Efer att han petat dit synål, faxar och lite andra höga bokstäver på rätt rutor kontrade jag med tönt. Det räckte inte. Men jag får väl stå ut. Det är ju jul!

Nu är godiset på väg fram, sen ska vi knö ner oss i soffan och se film. Allihop. Jag älskar jul. Och på lördag ska jag spöa Martin i Alfapet. Återupprätta ordningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0