Efterklok

Jo, det är en liten tagg av bitterhet i mitt sinne.

Martin ramlade över en snöslunga "till ett väldigt bra pris - en chans vi aldrig får igen!" (Från ett dödsbo, inte stulen om någon trodde att det var en bakluckeaffär).

- Nej, nej och åter nej, sa jag. (Martin är med i en speciell klubb Mest prylar när man dör vinner, han måste bromsas ibland).

- Vi ska ha en gräsklippare i första hand, vi har aldrig ägt någon vettig någonsin och det är mer gräs än snö i vår del av världen, fortsatte jag helt ovetande i oktober.

Nu när jag tittar ut undrar jag om vi någonsin kommer få se gräs igen. Och den där snöslungan. Åh vad jag vill ha den! Men det är säkert någon annan som är överlycklig för sitt köp.

Men jag är inte bitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0