Illa

Drivbildning och snölås.

Två ord som jag inte lagt så stor vikt åt i mitt liv men som jag nu vet allt om. Allt.

På väg till stallet i morse fanns det så stora drivor att jag fick krypa igenom. Det var midjehögt och (på vissa ställen knappa centimetern!) jag var tvungen att komma fram.

På andra stäckor pulsade jag i mer normalahöga drivor, dvs knähögt och stövlarna fylldes med snö. Då började jag inse att den arbetsoverall jag har i stallet (som är ful, reklamfinansearad men varm) saknar snölås i bensluten och jag nu vad de är bra till.

Ni som läste inlägget igår, om den snöskottande mannen kan jag säga att jag närmar mig det status han hade vid jul.

Har stora funderingar hur jag ska ta mig från jobbet ikväll - och imorgon bitti för det finns ingen ljusning i väderleken närmaste dygnet. Räknar med att jag tar mig till jobbet mitt på dagen ändå.



Baksidan



Vägen till stallet. Syns dåligt (allt är liksom vitt!) men första drivan är lika hög som svansen på julbocken (som står 50 cm högre än gångvägen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0