Spår....

Förutom att barnen var mätta, hela, rena och högst välmående när vi kom hem från semestern syns det andra tecken här hemma på att vi haft en suverän barnvakt.

På de mest oväntade ställen glimmar det till av gudomlig renhet.

Igår morse till exempel. Då blev jag nästan bländad när jag öppnade badrumsskåpet. Varje hylla var kliniskt rensad från damm och intorkade tandkrämsrester.

Idag var jag tvungen att krypa in under köksskåpet och fylla på diskmedel. Ännu ett (för mig) bortglömt hörn hade fått se en trasa med rengöringsmedel.

Det är spännande att se vad hon mer hittat på, även om jag har svårt att förstå hur hon hinner med. Hon har ju faktiskt haft hand om barnen också!

Tack snälla svärmor för de blanka ytorna i mitt hem, jag är så tacksam! (Och för barnvaktandet förstås, utan dig hade det ju aldrig gått. Bara du känner till värmesystemet i detta hus och vågar vara här mitt i vintern!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0