Akuten

Istället för att vara på mitt jobb idag hamnade jag på akuten.

Inte för att jag var sjuk, inte heller någon av de mina, utan för att Hospitera..... (Betyder i sjukhusvärlden en studiedag på annan arbetsplats).
En aning oförberedd entrade jag akuten, och fick en kväll med ömma ben och är ganska tom i bollen nu.

Hade noll koll, öppnade jag en dörr där jag trodde mig veta vad som fanns var det ommöblerat och den patient jag sökte var försvunnen.

Tjoho.


Jag har aldrig kännt någon dragning till att jobba på akuten, och vad än syftet med denna hospitering var så har jag i varje fall inte ändrat mig, det är ett som är säkert. Om det är det cheferna är ute efter, en "flytande" personalstab.

Jag ska vara arbetslös länge och utförsäkrad från allt innan jag börjar där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0