Smittsam?

En (mycket) yngre kollega var orolig igår. Hon var bjuden på kalas men var lite bekymrad för sitt kvällspass idag.

Gav henne rådet at skippa sista drinken och ta ett stort glas vatten, då skulle sviterna bli lindrigare iaf. (Jag var väldigt stark i tanken efter mitt vuxna beteende i Arvika förra helgen, att jag så sent som på nyår gjorde en helt annan variant behöver man ju inte alltid nämna!)

Idag kom hon, som en nyutslagen ros och kvittrade glatt:

- Åh, jag mår så bra! Tog varannan vatten hela kvällen, jag fick såååå många vuxenpoäng men jag mår fint!
- Och, tillade hon och tittade på mig, - Jag dricker inte kaffe på kvällspassen längre som du rått mig att låta bli och sover så mycket bättre med!

Satt där och kände mig gammal och tråkig. Fundrade på att fråga henne om hon bytt batterier i brandvarnaren och sett över hemförsäkring och pensionssparet sista tiden men tyckte det var bäst att knipa igen.

Ska inte smitta henne med för mycket allvar innan hon behöver det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0