Svårt?

På nyårsafton tog jag fram en bunt frågor jag fått i julklapp, "Tjejmiddagen".

En fråga som dök upp var:

"Skulle du frivilligt sätta dig i fängelse i fem år om du fick fem miljoner efteråt?"

Deta gick jag och klurade på i går. Fem mille är väldigt mycket pengar. Om man jämnför med min årslön idag så är det väldigt bra betalt att ta de där fem åren.

Men.

Jag tror inte att jag skulle göra det ändå. Om man funderar lite över ordet frihetsberövad så innebär det en hel del nackdelar.
Inte vara med familjen, inga grillkvällar, inga skratt med vänner/arbetskamrater, inga sovmornar, aldrig få välja mat etc i all evighet.

Fem år är en lång tid om man inte får göra någonting som man vill. Så jag skulle avstå de fem miljonerna. Men hoppas ändå att jag aldrig får frågan på riktigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0