Hemvändar-dag

Nu har lilla Smulan kommit upp. Jag har suttit här på trappan en lång stund i fullkomlig tystnad.

Eller tystnad är väl fel, jag har hört alla småfåglar hälsa godmorgon och vågorna slår in. En liten plasteka kluckar glatt nere vid sjön.
Två svanar har stilla glidit runt.

Idag måste vi åka hem. Inte för att värdfolket sparkar ut oss, absolut inte, men jag har två stora barn som vill hem. De vill hem till kompisar, TV, vattentoalett och kaklat badrum.
Håhåjaja, dagens ungdom.

Lovis stortrivs här. Öser vatten, plockar smultron och blåbär, badar och leker dagarna i ända.

Och jag har bara varit. Handdiskat utomhus. Ätit alla måltider ute. Läst på en filt i solen.

Ja, det är väl bara att börja packa ihop. *Suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0