Solglasögon är bra!

För att dölja att jag på äldre dagar blivit så jäkla lättrörd så jag gråter när barnen gör bra ifrån sig på idrottstävlingar.

Linn är missnöjd med sin dag, "bara" PB i höjdhopp. Jag tyckte hon var lysande. Förstås. Men hon är i den åldern att det är lika bra att lämna dagen åt sitt öde och inte prata mer om det.

Julia gjorde PB i varje gren, först höjdhoppet 1.25m, första tåren och när hon flög ner i sandgropen med ett hopp på 4.25 m kom de andra glädje tårarna.

Sen var det ju 60 meters loppet när hon spöade grabbarna i sitt heat.... voj, voj... Så stafetten sen då, när hon inte nuddade gräset alls.
Hela skolan hejade på dessa sexor och stämningen var på topp, självklart grät jag....

Så Tolitas sexor kom först i klasskampen mellan skolorna, och femmorna (Linns klass) kom tvåa, mycket nöjd och stolt mor är jag idag!

Sådana här dagar är det verkligen kul med barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0